joi, 22 ianuarie 2009

Scurt si la obiect

Satul de situatia politica, plictisit intr-atat incat incep sa fiu tipul plicitsit iritat si bucuros pentru rezultatele profesionale, o sa dau cateva "scurte" din cea mai recenta perioada a vietii mele (am vrut sa scriu ultima perioada, dar nu imi doresc desi sunt plictisit pana la epuizare):
1. Mi-am luat o camasa mai ieftina decat doua pate-uri. Detaliat: Valoare camasa 7 lei, Total Bon ;14.45. Numar produse 3. o camasa si doua cutii de pate. Vorba ortacului Costica , o cunostiinta din Lupeni, moldovean de altfel:" Mie shal' mai mult imi plashe paTiEUU!!!".
2. Zi de zi merg cu troleul la servici. Il urasc. Dar imi place sa cred ca ma inscriu in trend-ul ecologistilor. Adevarul e ca nu am o masina pe care sa o pot chinui cu constiinta impacata cu antitalentul meu de sofer. Dar pana la urma, ma misc mai repede cu culoarele lor unice si nesimtirea soferilor RATUC. Dar ce vreau sa spun e ca e ceva fantastic. De vis. Cate poti sa vezi, sa auzi, sa simti, sa mirosi in troleu nu ai putea descoperii intr-o viata de cercetari. Dar cel mai mult ma impresioneaza diliii. Mai mult numarul lor. Nu vorbesc de nebunii aia certareti pentru loc, care se imping din rasputeri sa ajunga undeva anume in autobuz desi e full, de zici ca vor sa obtina efectul mersului pe jos pana la destinatie. Nu, vorbesc de nebuni care urla, vorbesc singuri, canta. Le tin socoteala. am ajuns la 5 pana acum. pe unii i-am vazut de mai multe ori. De fiecare data stau mai aproape de ei. O sa ma si imprietenesc cu unu. Sa vad ce e in capul unui diliu.
3. Asta va fi foarte scurt ca nu imi place sa ma laud mai repede decat e cazul, dar sunt chiar bucuros. Pun suflet in ceea ce fac si imi place sa vad ca o si fac cu rost. Scurt asadar, pe plan profesional: " STAND UP FOR THE CHAMPIONS!"
P.S.: ...numa sa ma tina astia.
4. Am fost sa platesc examenele ce mi-au ramas si o rata de 30 de lei pentru cineva. Tipul de la ghiseu aproape ca ma implora sa-l injur. " Cat ar fi de plata?" intreb eu. El imi infinge un deget aproape in ochi, aratandu-mi un perete din spate cu lista cu restantieri. Ma uit. Is vreo 700 din toti anii aranjati pe sectii, eu nu mai stiu pe unde sa caut. "Dar in calculator nu va apare? Va rog, ca ma grabesc." "NU" imi raspunde rastit. " Ehhh, asta-i, ma gandesc,dar nu pot inca sa fac spume, e de dimineata si e si el lucrator cu clientii, colegi de breasla". ma pun pe citit pomelnicele de pe pereti. Gasesc ce-mi trebuie. Nu un cod, nu nimic. Nume si suma. Ma intorc la ghiseu. Ii spun numele si suma de plata. 30 de lei. imi intinde o foaie cu un numar de cont. " Sa mearga sa plateasca la Posta." Acum chiar ma ia la misto. Sunt singur la ghiseu, nu ma grabeste nimeni si el isi bate joc de mine. Incep timid. "Pai ii platesc eu aici. Acum!" "alte indicii mai vrei?" in mintea mea. " Pai daca n-are bani, sa mearga la Posta. Ca eu ii iau penalizari." Nervos am impulsul de ai impinge portofelul pe gat"Uite bah ca are bani?". Ma abtin. Imi vine in minte operatiunea "Rama pentru autobuz" a prietenului NINI. Asa ca intreb smechereste. " Cat??". " Nu stiu." ALO TATAIEE itzi bati joc de mine???? Tre' sa plec ca altfel o iau in barba la servici. Dar din nou, coleg de breasla, nu urlu. Ma gandesc la ce a zis Badea aseara:" Cateodata bunu' simt te cam incurca!" Pe mine ma intarzie. " Si totusi cum pot sa aflu?Cat e de plata cu tot cu penalizari? Stiti suntem ocupati, si nu prea mai putem ajunge sa platim la posta. Am venit la dumneavoastra ca am fost indrumat spre casierie. Si ii arat semnul de deasupra ghiseului" " Tre' sa ma uit in calculator. Acolo apare tot cat ii de plata dupa nume" Acum nu stiam ce sa zic, sa ma ambalez ca m-a pus sa caut ca cercetatorii mormantul lui Tutankhamon pe peretii facultatii dupa nume ca el nu stie, scrie pe perete sau sa-mi fie mila ca e speriat de calculator. ALOO TATAieee din nou, tot eu sunt, prinde mouse-ul, si vorba sefei mele " misca-te cu talent", ca doar nu trimitem rachete pe luna.totusi Se uita. Mai imi spune odata ca nu are de unde stii daca nu se uita in calculator. Eu asta il rugasem de la inceput. DAR... mai imi propune odata varianta cu Posta sa nu plateasca penalizari. In capul meu e un razboi civil, BAD vs EVIL, sa-i zic, sa nu-i zic, sa-l scot de cap sa-i motolesc urechile si sa-l trag de nas prin ghiseu. Il las. Si altii ma iarta pe mine. Sau nu? In fine. TATAEEE mai repede ca la cat imi spui de penalizari de cand ne cautam unii pe altii pe pereti si prin calculator s-au dublat sigur. mai repede. Verdict: "36. de lei. NOI" Cu 6 mai mult decat scrie pe perete. Cu 6 mai putin decat daca luam troleu pana la posta. Si cu vreo 100 de RON mai putin decat o zi de munca pe care sunt pe cale sa o ratez. Platesc. Nu inainte de a-mi baga bancnota de 5 lei la p..a. O gluma intre colegi!
Ca taranu la sfarsit pun MOTTO: " Vrei sa citesti?!? Taraste-te mah, daca vrei sa citesti, taraste-te." Minunat oricum sa platesti taxe.
5. Cadoul iubitei mele pentru blogul "nostru". Extrem de preocupata micutza de blog , lucru care ma incanta. multumesc Iubirik.


SI PENTRU UN EFECT DEOSEBIT, tot de la Iubirik:

Niciun comentariu: