miercuri, 7 mai 2008

"O iubire cu nabadai" sau " Sa ne uitam de sus spre Bucuresti !!!"

Sunt clujean doar de trei ani. Iubesc Clujul. Sunt surprins zi de zi de cat de mult imi place viata aici. Dar o sa discut mai amanuntit despre viata mea din Cluj pe un alt post. Sa vorbim acum despre FOTBAL, pentru ca e momentul, pentru ca toata lumea vorbeste despre fotbal, pentru ca iubesc fotbalul si pentru ca am emotii......
Dupa mai bine de 15 ani titlul de Campioana a Romaniei risca sa paraseasca Bucurestiul. De mic am fost stelist, atat de stelist incat am plans si am fost cuprins de o stare de bolnaveala absoluta dupa meciul Stelei la Middlesbrough. De cand am venit la Cluj, tin si cu "U" si am tinut cu ei pe tot parcursul campionatului. Insa acum, dupa un intreg campionat in care valoarea si onoarea s-au discutat doar in sumelele pe care Becali le pune pe masa, in care sansele la titlu au trecut dintr-o tabara in alta altfel decat jucandu-se curat, pe teren, ma bucur ca ne putem uita de sus spre Bucuresti. Spre cloaca aia de tiganie si hotie, de miros pestilential, de borduri captusite de aurolaci, de oameni impertinenti, care considera ca nesimtirea e un drept oferit de democratie, o virtute nationala. Da, ne uitam de sus... Ar fi trebuit sa o facem mai demult.... ca nu am vrut, ca am fost noi ardelenii mai cu bun simt sau poate doar nepasatori, nu ne-am uitat..... Dar acum putem sa o facem si asta datorita FOTBALULUI. Cata emotie aduce acest sport, cate clipe de asteptare inaintea fiecarui meci, cat de lungi pot fi 15 minute de pauza atunci cand meciul este strans. Asta simt acum inainte de derby-ul Clujului. Emotie, nerabdare, bucurie ca o sa vad o finala, fie ea si a Campionatului Romaniei.
Revenind, sunt stelist. Si voi fi stelist intotdeauna. Desi in ultima vreme am simtit asa un sentiment de nepasare. Ma ingrijoreaza. Dar nu pot sa ma implic emotional intr-o mizerie. pentru ca asta este cea ce face Becali. O mare mizerie. De fapt ce ar fi putut sa faca un cioban transformat in barbugiu, peste noapte imbogatit dintr-un club care inseamna traditie, valoare, nume!?! Ar fi putut sa faca, sa dea bani, sa se bucure de notorietate si de privilegiul de scrie istorie pentru Steaua. In schimb el a ales sa confunde valoarea, ca virtute, cu banul. A ales sa organizeze ciobaneste, sa taie si sa spanzure ca in zilele Pastelui pe vremea cand facea comert cu animale. A avut aceasta posibiliate si a folosit-o. Nu sunt eu in masura sa judec actiunile lui, dar pot sa reactionez si sa nu imi pese. Ma gandesc ca nu e bine, ca daca un om de nimic a reusit sa ma determine sa uit o mare iubire inseamna ca el a castigat. Dar nu am uitat, iubesc Steaua si tot ce mi-a adus in suflet, imi suna inca in urechi celebrul " Am castigat Cupa!" sau ma simt inca obosit de cat m-am bucurat dupa un 2-0 cu Valencia. Nu am uitat sa iubesc Steaua, doar o pedepsesc, ca intr-o relatie, o tratez cu indiferenta pana isi va gasi drumul cel bun, drept, greu, drum ce trebuie urmat macar in sport.
Acum sunt Clujean. Un clujean care iubeste Steaua, care urla din tot sufletul haide "U" si care vrea ca CFR sa castige campionatul. De ce? Pentru ca pot, pentru ca asta vreau, pentru ca fotbalul ma lasa. In plus, pentru ca asa e drept, frumos si pentru ca asa simt. Probabil nu se intelege nimic din cea ce am scris eu aici. Dar la fel nu pot sa inteleg ce se intampla in sufletul meu acum. Diseara nu o sa ma duc la meci la "U" cu CFR. Pentru ca vreau sa fiu acasa, sa ma bucur cand va inscrie Steaua in pseudoinfruntarea cu Buzaul, sa ma temperez si sa ma gandesc ca nu e bine pentru Cluj, sa imi vina sa sparg telvizorul cand va inscrie CFR-ul pentru ca "U" ramane simbolul tineretii, sa imi revin si sa ma bucur ca titlul va ajunge acasa la mine. Sa stau impietrit la sfarsit sa ma gandesc ca Steaua a pierdut campionatul, "U" a retrogradat, dar Clujul a castigat titlul. Sa nu stiu cum sa ma bucur sau sa sufar. Ma bucur cand ma gadesc la diseara. Ma bucur ca pot sa fac toate astea fara sa fiu nevoit sa sarut vreun fular de-al lui Dinamo ca sa ies pe locul doi.
Vreau sa ma bucur pentru Cluj, pentru traditita acestui minunat oras care va fi diseara imbogatita cu un titlu de campioana la fotbal. Pentru Cluj si pentru mine ca parte a acestui oras voi striga " FORZA CFR!"

Un comentariu:

Anonim spunea...

Impressive;))